Hoe DVA Exclusief profiteert van een unieke koppeling tussen Autodata en website.

Lees verderContact

Binnen de verkoop van exclusieve sport auto’s is recent een nieuwe speler op de markt verschenen.

Derk van Amerongen opereert tegenwoordig onder de naam DVA Exclusief en heeft in een jaar tijd al behoorlijke naam weten te maken.

Wij hadden het genoegen om samen met DVA Exclusief een krachtige en vooral representatieve website te bouwen met een aantal geavanceerde software eisen.

Vrijwel iedere autohandelaar in Nederland die zijn aanbod online wil aanbieden op advertentieplatformen maakt gebruik van de tool; Autodata. Dit stukje software maakt het mogelijk maakt om het aanbod in auto’s aan te melden binnen het platform en op basis van het chassisnummer de specificaties automatisch worden weergegeven. Omdat dit platform koppelingen aanbiedt naar Meta-zoekmachine websites als; autoscout24, gaspedaal, marktplaats etc. hoeft de gebruiker dus eenmalig zijn aanbod te online te registreren en wordt deze automatisch naar alle Meta-zoekmachines voor tweedehands auto's gesynchroniseerd.


Naast het verzoek voor een goed werkende website, moesten wij dus aan de slag met het bouwen van een custom koppeling tussen de website van DVA Exclusief en het Autodata platform. Bij Provision bouwen wij websites binnen Wordpress en Webflow en beide tools bieden een API (Application Programming Interface) integratie aan om een live feed vanuit Autodata te koppelen.


Na het filteren en structuren van de inkomende data vanuit de Cardesk zijn wij gestart met het opzetten van het process / integratie naar de CMS velden binnen Webflow. Via een incrementele webhook Stuurt Autodata een feed naar een URL endpoint. Vanuit hier moet de data vertaald worden naar een PHP Data file die alles doorstuurt naar de gekozen API (Application Programming Interface).

Voor dit project is gebruik gemaakt van Webflow als ondersteuning en is er dus gebruik gemaakt van de Webflow API. Nadat de gehele data flow is gerealiseerd was en de aanbod pagina ingericht was met ons custom design hoefden we alleen nog maar de velden te koppelen aan de inkomende data.

Doordat de flow universeel is ingericht kunnen wij dit in de toekomst gaan inzetten om andere ondernemers binnen de autobranche hulp te bieden met het online aanbieden van hun collectie. Door middel van deze case willen wij dan ook kenbaar maken dat Provision is staat is om jou in een eventueel zelfde situatie te kunnen ondersteunen.