Inspiratie

Resulteert een goede website ook meer omzet?

04 oktober 2020

Een onderhouden website resulteert in meer online omzet!

Om uw website goed te onderhouden zullen er na enige tijd wijzigingen volbracht worden. Dit kunnen zowel kleine als grote wijzigingen zijn waar altijd voorafgaand onderzoek voor nodig is. U bijvoorbeeld denken aan het toevoegen van nieuwe pagina's of wijzigingen in de huidige content. Zelfs als er geen wijzigingen in de content nodig zijn is, is het toch belangrijk dat uw website goed onderhouden wordt. Het kan namelijk zo zijn dat door nieuwe gebruikers dus ook nieuwe browser types uw website niet meer optimaal functioneert. Hierdoor kan het aantal bezoekers op uw website afnemen. Om u zoveel mogelijk te ontlasten van de onderhoud van uw website, komen wij u door middel van onze expertise graag tegemoet. Wij zorgen ervoor dat u tevreden bezoekers behoud, door uw website zo up to date mogelijk te houden.

Optimalisatie van jouw webshop.

Heb jij of beheer jij een webshop? Dan heb je vast wel eens gehoord van conversie optimalisatie. Conversie optimalisatie houdt zich bezig met het continu optimaliseren van je website om het aantal conversies (aankopen) te verhogen. Met name voor webshops zijn deze controles en analyses cruciaal. Het zou namelijk zonde zijn om door een niet optimaal presterende webshop omzet mis te lopen. We 3 concrete tips voor je op een rijtje gezet.

1: Optimaliseer het checkout proces

Het checkout proces is het belangrijkste punt van je webshop om te starten met optimaliseren. Dit komt omdat wijzigingen hier de grootste impact hebben op het conversiepercentage en uiteindelijk de online omzet.

De belangrijkste uitdaging is om bezoekers vast te houden in het checkout proces zodat ze hun bestelling voltooien. Een verlaging van het uitstap percentage zal een positieve impact hebben op het conversiepercentage.

De wijzigingen die je hebt aangebracht in de checkout zijn echter blijvend. Hier heb je profijt van voor elke bezoeker die je in de toekomst aantrekt.

Maar hoe optimaliseer je die checkout dan?

Zoals we al aan hebben gegeven is het essentieel om de bezoeker vast te houden in het bestelproces. Dit betekent dat je alle overige afleiding moet elimineren in het bestelproces.

Vaak genoeg komen wij checkouts tegen die volstaan met allerlei onderdelen die de aandacht van de bezoeker vraagt: social media knoppen, inschrijven voor de nieuwsbrief, aanbiedingen en ga zo maar door.

Het zien van al deze afleiding kan bezoekers frustreren waardoor ze de site verlaten. Stel; iemand klikt vanuit de checkout op de like button van je Facebook pagina. Deze bezoeker wordt uit de checkout gestuurd naar Facebook. Hier komen ze updates tegen van vrienden en familie en voor je het weet ben jij ze kwijt en blijf je achter met een vol winkelmandje.

Wij adviseren om het bestelproces altijd weer te geven op een geminimaliseerde omgeving. Dit betekent dat je niet de standaard header (menu) en footer toont, maar een aangepaste versie.

2: Verwijder Eurotekens bij producten

Onderzoekers hebben aangetoond dat consumenten automatisch meer gefocust raken op de kosten van een product wanneer consumenten valutasymbolen zien.

De oplossing is om uw prijzen simpelweg te ontdoen van de eurotekens.

Daarom: toon alleen cijfers zonder het € symbool of voer simpelweg EUR in.

3: Afbeeldingen tonen in winkelmand


Tijdens een bezoek bij jou in je webshop en bezoekkers gaan richting de checkout omgeving ontstaat er een bepaalde onzekerheid. Ze stellen onbewust vragen als:

  • Heb ik het juiste product gekozen?
  • Is het product goedkoper bij concurrenten?
  • Is deze webwinkel wel betrouwbaar?
  • Wat is de levertijd?

Als webwinkel eigenaar wil je zo snel mogelijk deze onzekerheden weg te nemen en de bezoekers hun aankopen succesvol laten voltooien.

Een effectieve manier om dit te doen is om in de winkelmand altijd een afbeelding van het product te tonen. Doe dit ook als deze zich in het bestelproces bevindt.

Juist hier is het belangrijk dat de bezoeker constant de bevestiging krijgt dat ze het juiste product aan het bestellen zijn. Hierdoor voorkom je dat bezoekers telkens weer terug gaan naar hun winkelmandje om te checken of ze wel het juiste product hebben.

Bekijk ook onze andere inspiratie berichten.

Copyright© 2020

ProjectenOver onsInspiratieContact